Saturday, May 17, 2008

Mahathir Mungkin Mati Di Penjara ?

Mahathir sudah mengelabah. Sudah mula nampak ketakutan walaupun pura-pura tunjuk teror. Kecut telor. Mulutnya saja nampak berani, hakikatnya seluruh badannya kini bertambah busuk dan hancing kerana asyik terkencing.

Apa pun Mahathir pasti mengelabah habis. Butir kata-katanya sebagai bukti. Bukan sahaja nyayuk tetapi wajahnya sudah mula mengeletar. Hanya pura-pura berani. Tunggu sahaja bila kertas prtuduhan dibaca terhadapnya barulah dia tahu Malaysia ini bukan dipunyai oleh mamak kuti. Tambah pula VK Lingam sudah tidak boleh jadi peguamnya. Kalau Fairuz atau Yusof Chin masih jadi hakim, bolehlah Mahathir tidur lena. Tetapi dunia sudah berubah. Apakah mungkin Mahathir terpaksa menghabiskan sisa-sisa hidupnya dalam penjara? Apakah hanya cara itu sahaja tuhan oleh memberi peluang kepada Mahathir untuk melupakan dunia sebelum dia dilupakan dunia.

Pun begitu, Mahathir mungkin terselamat kerana kerajaan dibawah Pak Lah masih mudah bersimpati padanya. Tidak mungkin Pak Lah sampai hati melihat Mahathir mati dalam penjara. Tetapi tidak mustahil Pak Lah menjadi garang jika Mahathir terus terusan membuat provokasi.

No comments: