Saturday, September 13, 2008

Pak Lah Bukan Tunggul ?

Hakikatnya, Pak Lah adalah seorang pemimpin yang cukup lemah. Bukan sahaja lemah tetapi cukup bodoh.

Mungkin Mahathir dibenci kerana perangainya yang gila kuasa tetapi Pak Lah lebih dari itu. Apa sahaja sifat negatif yang Mahathir punyai, Pak Lah turut miliki malah melebihi. Tetapi semua sifat positif yang Mahathir ada tidak pula dimiliki oleh Pak Lah.

Pak Lah bukan lagi lambang pada kelemahan tetapi dia adalah benda yang boleh disamakan dengan sesuatu yang tidak berguna. Dia bukan lagi boleh dianggap seperti tunggul kayu mati tetapi melebihi seperti bangkai seekor babi.

Biasanya bagi seorang manusia yang ada otak akan berfikir untuk memlakukan kebaikan bila ditegur tetapi apa yang berlaku pada Pak Lah adalah sebaliknya. Lagi ditegur, dia menjadi lebih rosak. Sebab itulah spesis haiwan seperti dia tidak layak lagi dibiarkan duduk memberikan sebarang arahan kepada sesiapa.

Disebabkan kebodohan yang ada pada Pak Lah, ianya mengakibatkan seluruh jentera kerajaan menjadi perkakas buruk yang tidak berfungsi. Lebih teruk lagi, bila manusia yang menerima arahannya seperti Hamid botak, Rais dan beberapa menteri lain semuanya tiba-tiba menjadi manusia gila babi. Mereka selalu meracau dan macam menyondol-yondol betul-betul macam babi. Lihat sahaja gelagat Hamid botak bila membuat kenyataan media. Muka Hamid botak betul-betul macam babi.
Lagi lama Pak Lah berkuasa, lagi banyak kebinasaan akan berlaku pada Malaysia. Pak Lah hanyalah seekor tikus yang cuba membaiki labu. Sebenarnya dalam banyak keadaan, Pak Lah tidak sebijak tikus. Dalam apa juga persepsi manusia yang boleh berfikir, Pak Lah tidak layak sama sekali disamakan dengan mana-mana haiwan yang ada sifat naluri semula jadi. Selayaknya Pak Lah disamakan dengan bangkai yang mana sisa-sisanya mesti dilupuskan segera.
Sebagai sebuah negara yang selayaknya mendapat segala nikmat tuhan, Malaysia mesti dijauhi dari spesis manusia seperti Pak Lah. Malah semua benda dan/atau perkara yang ada kaitan dengan spesis tersebut semestinya dinyahkan jauh-jauh dari bumi Malaysia ini. Hanya dengan itu sahaja rakyat Malaysia akan mendapat menikmati keindahan dan kemakmuran negara yang amat bertuah ini. Hidup Malaysia !.

No comments: